ازدواج مجدد با شوهر یا همسر سابق

عنوان پرسش:
آیا ازدواج مجدد با شوهر سابق کار درستی می باشد؟

متن پرسش:
من ٣٧ سالمه و حدود دو سال هست که از همسرم جدا شدم و یه پسر ١۵ ساله دارم که با من زندگی می کنه. وقتی می خواستم جدا بشم مشاور می گفت همسرت اندازه یک پسر ١۵ ساله هست. نه خوبه نه بد! …
ولی من چون خیلی احساس تنهایی میکردم و مردی کنار خودم نمی دیدم ازش جدا شدم.
همه بار زندگی از مالی و تربیتی و … روی دوش من بود….
الان که حدود ٢ سال هست ازش جدا شدم ایشون میخواد برگرده ولی هیچ کاری نکرده که به من ثابت بشه تغییر کرده. به سبک سابقش زندگی کرده و بازم کار نداره و توی خونه نشسته و… توی جامعه هم نبوده که بگم چیزی یاد گرفته…
از نظر عاطفی هم با اینکه دلم براش میسوزه ولی احساس می کنم مثل قبل از اینکه دستش بهم بخوره بدم میاد و …
اما برای پسرم خیلی ناراحتم. از جدایی ما بین مردم خجالت می کشه… دلم می خواد بخاطرش همه کار بکنم…
نظر شما چیه؟ ایا بازگردم به زندگی سابقم؟ همه چیز من پسرمه…

پاسخ:
با توجه به اینکه دو سال از طلاق شما می گذرد طبعا درک درستی از شرایط پس و پیش از طلاق دارید. لازم است همین درک و برداشت را مبنای انتخاب خود قرار دهید. به تعبیری اگر احساس می کنید وضعیت زندگی و آرامش شما بعد از طلاق بهتر شده دلیلی برای رجوع و بازگشت وجود ندارد، اما اگر احساس می کنید وضعیت شما بهتر نشده می توانید مجددا برگردید.

این نکات را به خاطر بسپارید

* دوباره برگشتن به سمت همسر سابق به خاطر فرزندانتان اصلاً ایده خوبی نیست. باید به خاطر اینکه همدیگر را دوست دارید و واقعاً می خواهید که باز با هم باشید، به سمت هم برگردید.

* اگر بچه دارید، به هیچ وجه تا مدتی اجازه ندهید که آنها متوجه شوند که شما دو نفر با هم رابطه برقرار کردید. چون امیدوار می شوند که با هم آشتی کنید و این فشار بیشتری روی شما دو نفر برای آشتی کردن وارد می کند.

* نزد یک مشاور خانواده بروید. از اشتباهات زندگی قبل درس بگیرید واگرنه با تکرار آنها دوباره رابطه تان خراب خواهد شد.

* دلیل طلاق سابقتان را پیدا کنید. اگر طلاقتان به خاطر مسائل مالی بوده این بار حتماً درمورد مسائل مالی با هم به نتیجه برسید. اگر درمورد تربیت فرزندان بوده، این مشکل را هم با هم حل کنید. اگر به خاطر عدم وفاداری و خیانت بوده، هر دو شما باید امتحان خود را پس بدهد.

* اشتباه خود را در طلاق اول به گردن بگیرید.

* با هم در دوره های آموزش خانواده شرکت کنید.

* در تمام مسائل با هم صادق باشید. برای هم بازی درنیاورید. سعی نکنید فکر همدیگر را بخوانید. انتظارات بیجا نداشته باشید. انتظارات، امیدها و آروزهای خود را با هم مطرح کنید.

* خیلی مهم است که بفهمید ازدواج اولتان تمام شده است. اجازه ندهید کابوس آن زندگی جدیدتان را خراب کند.

* از روبه رو شدن با مشکلاتی که موجب بر هم خوردن ازدواج اولتان شدن، نترسید.

* اشتباهاتتان را تکرار نکنید. به آینده تان به هم بیندیشید.

* یادتان باشد، ساختن اعتماد دوباره زمان می برد.

ایجاد اعتماد و موفق شدن یک ازدواج بعد از طلاق نیاز به تعهد قوی به رابطه دارد. باز هم می گوییم، ازدواج دوباره با همسر سابقتان را سریع جلو نبرید. برای شناخت همدیگر وقت بگذارید.

* قطعا دلایلی وجود دارد که شما به ازدواج دوباره با همسر سابقتان می کشاند. یکی از این دلایل، خوبی ذاتی و خصوصیاتی در همسرتان است که باعث شده عاشقش شوید. مطمئناً شما به این دلیل عاشق این فرد شدید که بخشی از آن می تواند اخلاقیات، مهربانی، و طرز رفتار او با دیگران باشد. چیزی در او هست که شما را جذب می کند.

* اما چه پنج سال با او زندگی کرده باشید، چه پنجاه سال، هیچکدام شما دیگر آن مرد یا زن سابق نیستید. شخصیت شما رشد کرده است. ایده ها و افکارتان دستخوش تغییر شده است و سطح علمتان بالا رفته است. و آن چیز ناملموسی که شما دو نفر را به سمت هم جذب کرده بود، با بلوغ و حکمتی که به دست آورده اید تقویت شده است.

[irp]

دکمه بازگشت به بالا